החלטת ממשלה 2273 - קידום שירותים דיגיטליים

במסגרת החלטת הממשלה  2273  - נקבע הצורך בהאצת שירות הדיגיטל לאזרח 

ממשלת ישראל אישרה ב-2.11.24 את ההצעה לקידום שירותים דיגיטליים לאזרח, מתוך מטרה לשפר את האיכות והאפקטיביות של השירותים הציבוריים באמצעות דיגיטציה של תהליכים ושירותים. 
החלטה זו מהווה הזדמנות ייחודית למינוף המהפכה הדיגיטלית לטובת שיפור השירות, העלאת שביעות הרצון וחיזוק האימון של הציבור.
שיתוף הפעולה שלכם חיוני להצלחת יישום ההחלטה, ומערך הדיגיטל ישמח לסייע בכל שלבי המימוש. 

נוסח ההחלטה בקישור זה: החלטת ממשלה 2273 

 

 

 


1.    פרסום שנתי לציבור של רשימת כל השירותים שמעניקים גופים ציבוריים
2.    חובת הנגשה דיגיטלית של שירותים *נפוצים על ידי גופים ציבוריים (לא כתחליף לערוצי השירות הקיימים) - לרבות תהליכים הנלווים להליך הגשת הבקשה, ובכלל זה רישום, זימון תור, השלמת מידע ומסמכים, מתן חיווי לעניין סטטוס הבקשה וכן תיעוד היסטוריית הבקשה
3.    יצירת מנגנון החרגה של שירותים נפוצים מהחובה להנגשה דיגיטלית
4.    עיצוב השירותים הדיגיטליים בהתאם לעקרונות עיצוב שירות דיגיטלי (החלטת ממשלה 1366)
5.    חובת מדידת שביעות רצון הציבור מהשירותים
* שירות נפוץ מוגדר : מעל 5000 לקוחות פרטיים או מעל 500 לקוחות שהם תאגידים

שיעור השירותים הנפוצים אותם יידרש גוף ציבורי להנגיש באופן דיגיטלי הוא כמפורט:
1.      עד ל- 1.11.2025 – 25% מכלל השירותים הנפוצים שלא הונגשו באופן דיגיטלי ב- 1.11.2024;
2.      עד ל- 1.11.2026 – 75% מכלל השירותים הנפוצים שלא הונגשו באופן דיגיטלי ב- 1.11.2024;
3.      עד ל- 1.11.2027 – 100% מכלל השירותים הנפוצים.

 


•    סיוע במיפוי השירותים –סיוע של מערך הדיגיטל במיפוי השירותים – במגבלת המשאבים הקיימים למערך
•    בריף כללי למיפוי לשימוש משרדי במכרז פומבי תכנון מדיניות – מצורף 
•    מערכת מידע להזנת מיפוי השירותים (איתם) בסטנדרט אחיד ממשלתי
•    סיוע של יחידת ההאצה הדיגיטלית במערך לטרנספורמציה דיגיטלית של שירותים
•    שילוב במערך המדידה הממשלתי  הקיים
•    הכשרות של ה"דיגיטלית" : אפיון שפה מגזרית וחשיבה מוצרית 

חזרה לראש העמוד