

חוויית השירות בפגישות עם גורמים במשרדי הממשלה מתחילה הרבה לפני הכניסה למשרד. הרושם שנוצר בעת זימון התור באמצעות המערכות המקוונות מעצב באופן משמעותי את האופן בו תופס האזרח את המשרד הממשלתי. חוויית שירות מסורבלת ולא אינטואיטיבית גורמת לאזרח לתפוס את מידת היעילות והקשב מהמשרד באופן שלילי ולהגיע מתוסכל וחסר אמון לפגישה. תחושת השירות שהוא מקבל בשלב הזה קובעת במידה רבה את מידת שביעות הרצון שלו והאופן בו יתנהל המפגש.
במילים אחרות, זימון תורים רחוק מלהיות עניין טכני והוא חלק מהותי בחוויית האזרח מול המדינה. מתוך ההבנה הזו הוקמה GoVisit, מערכת חדשנית לזימון תורים ממשלתיים, שמטרתה לשנות מן היסוד את הדרך שבה אזרחים חווים שירות ציבורי.
ייתור תורים הוא חלק בלתי נפרד מזימון תורים
הגעה לפגישה פרונטלית במשרדי ממשלה דורשת מאמץ מיוחד מכל המעורבים. האזרח מתבקש לעשות את דרכו אל המשרד בשעה שנקבעה ולתכנן את יומו בהתאם ואילו המשרד צריך להקצות כוח אדם בעל מומחיות רלוונטית לקבלת קהל.
אם כן, מערכת זימון תורים יעילה מתחילה בשאלה: האם נחוצה בכלל פגישה פרונטלית, או שניתן להחליפה בפעולות מקוונות שצורכות פחות משאבים?
בבניית המערכת פעלנו מתוך הבנה מעמיקה של צרכי המשתמשים ומתוך האמת הפשוטה כי לעתים האזרח כלל אינו צריך תור, אלא שירות דיגיטלי פשוט. זיהינו שלתהליך הזימון תפקיד כפול: לאפשר קביעת תור רק כשבאמת יש בכך צורך ולכוון את האזרח לשירות דיגיטלי מהיר ויעיל במקרים בהם מתאפשרת חלופה שכזו.