
הנגשת מידע ושירותים דיגיטליים לחברה הערבית בישראל
נכון ל 2020- החברה הערבית מהווה 20.9% מהאוכלוסייה בישראל. הפערים בין האוכלוסייה הערבית לאוכלוסייה היהודית ניכרים במדדים חברתיים-כלכליים כגון הכנסה, תעסוקה והשכלה. החברה הערבית סובלת מפער דיגיטלי ניכר ביחס לחברה היהודית, וצמצומו עשוי להאיץ את צמצומם של פערים חברתיים-כלכליים אחרים ולאפשר צמיחה כלכלית וחברתית.
דפוסי השימוש של החברה הערבית ברשת מצביעים על שימוש מצומצם באינטרנט במסגרת מקום העבודה, שימוש מוגבר ברשתות החברתיות לצרכים חברתיים ולקבלת מידע ושימוש מצומצם בשירותים דיגיטליים, המצביעים על מיומנויות דיגיטליות בסיסיות, שלא מסייעות לקידום תעסוקתי או לשיפור באיכות החיים (בריאות, צרכנות, אזרחות פעילה).
ללא עבודה מאומצת לצמצום פערים אלה, הם צפויים להמשיך ולגדול, מכיוון שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר,
והשימוש באינטרנט לכל תחומי החיים ממשיך לצמוח.
המדריך נבנה על ידי איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף מטה ישראל דיגיטלית וגורמים נוספים מהמגזר השלישי והעסקי.
מה תוכלו למצוא במדריך?
- כלים לבניית אסטרטגיה להנגשת אתרים ושירותים דיגיטליים לחברה הערבית
- כלים להנגשה שפתית ותרבותית נכונה של שירותים ציבוריים לחברה הערבית
- כלים להסברה, שיווק ופרסום, המותאמים לחברה הערבית