התאמות בהליך רכש

איסוף מידע על עלויות בהליך הרכש

הסכמים והזמנות מהווים תשתית מרכזית לאיסוף המידע הנדרש לפילוח עלויות IT. 
לצורך איגום עלויות ה-IT, למשרדים העובדים במערכת מרכבה נוספה לשונית ייעודית בהקמת הסכם והזמנת הרכש - ניהול עלויות IT, בה יש למלא את השדות הייעודיים הבאים: סימון עלות IT, סיווג כלכלי, סיווג טכנולוגי, סיווג עלות השקעה או שוטף וסיווג קשיח או גמיש. פתיחת מילון מונחים.
שדות הסיווג הוגדרו במערכת כשדות חובה עבור כל פריט בהסכם או הזמנה, אשר מהווה עלות IT.

משרדים המבצעים את הליכי הרכש במערכת נפרדת, יידרשו ליישם את השינוי במערכת הייעודית ולהתאים את מבנה הממשק למערכת מרכבה, כך שיכלול את הסיווגים הנדרשים. משרדים אלו יקבלו ליווי לתהליך ההתאמות הנדרשות מצוות ה-CTO וממערך הדאטה של יחידת סיגמה.

כדי למקסם את הערך הגלום בהליך זה עבור המשרדים, באפשרות המשרדים לבצע טיוב לכלל ההזמנות הרלוונטיות לעלויות IT. טיוב זה יאפשר למשרדים ליהנות מהיכולות המתקדמות של המודל לניתוח עלויות IT ולקבל תמונה מדויקת ומקיפה של הוצאות ה-IT שלהם. מידע זה יסייע למשרדים לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע להשקעות טכנולוגיות, ולייעל את ניהול תקציבי ה-IT שלהם.

הוספת מבט עסקי על עלויות בהליך הרכש

בהמשך תהליך מימוש המודל יתווסף שדה לסיווג מוצר בהזמנת הרכש . רשימת המוצרים שיופיעו בסיווג יישלפו מקטלוג המוצרים המתוחזק על ידי אגף טד"מ כמפורט בעמוד ניהול מוצרים

חזרה לראש העמוד