12 עקרונות עיצוב השירות אומצו על ידי ממשלת ישראל בהחלטת ממשלה 1366 מיום 10.4.2022.
תהליך גיבוש העקרונות כלל שיח מעמיק עם גופי ממשל במדינות מקבילות שאימצו עקרונות דומים, סקר משווה בינלאומי, ניתוח ותחקור תהליכי עיצוב שירות דיגיטלי במגזר הציבורי בישראל, ותהליך זיקוק לכדי 12 עקרונות מוגדרים היטב.
בתהליך ההשוואתי מול מדינות מקבילות, כמפורט, נעשה ניסיון להטמיע בתפיסת השירות במגזר הציבורי את עקרונות עיצוב השירות היעילים והמתקדמים ביותר המוטמעים במדינות המזוהות כמובילות בעולמות הטרנספורמציה הדיגיטלית. זאת על מנת להביא לקפיצת מדרגה באיכות השירות לציבור בישראל, לייעל את תהליכי פיתוחו והטמעתו, ולבסס את הטרנספורמציה הדיגיטלית ככלי מרכזי בשיפור איכות השירות לציבור.
העקרונות מחולקים לשני מישורים: עקרונות 1-6 מגדירים את חווית השירות הדיגיטלי, ואילו עקרונות 7-12 מגדירים תהליכים ארגונים ומתודולוגיות בניית השירות.
